تعریف سرویس در SAP

فرایند تعریف سرویس در SAP

تعریف سرویس در SAP

در sap سرویس دارای جدول و ماهیت جداگانه ای بوده و فرایندهای آن نیز با فرایندهای مربوط به کالا متفاوت می باشد  در حالیکه در بسیاری از سیستمها  کالا و سرویس را یک ماهیت درنظر گرفته که با تفکیک در نوع آنها را از هم جدا نموده است  ماهیت سرویس درsap دیگر سیستمها به صورت یکپارچه  استفاده می گردد این سیستمها عبارت از سیستم تعمیرات و نگهداری , کنترل پروژه و سیستم تدارکات 

 دسته بندی های سرویس
دسته بندی های سرویس

فرم تعریف سرویس در SAP :

 

نحوه قیمت گذاری service  می تواند در سطوح مختلفی صورت گیرد

1-      در سطح خود سرویس – قیمت سرویس به ازای تمامی ارائه دهندگان و در تمامی سازمانها یکی می باشد

2-     به ازای هر ارائه خدمت متفاوت می باشد

3-     به ازای هر ارائه دهنده و در هر سازمان متفاوت می باشد

4-     به ازای هر ارائه دهنده و در هر سازمان  و هر کارخانه متفاوت می باشد

 

 

جهت درخواست سرویس و ثبت دستور سرویس از همان فرمی که در (خواست مواد , دستور خرید و ….) در آن قبت می گردد استفاده می گردد با این تفاوت که به ازای هر آرتبکل مشخص می نمایید که این سطر از سند از نوع کالا می باشد یا از نوع سرویس لازم به ذکر است انواع دیکری نیز می توانید انتخاب نمایید که جای باز کردن آن در این قسمت نمی باشد و در قسمت shot text اطلاعات آن سرویس ثبت می گردد

به عبارتی در یک سند خرید یا فروش همزمان می توانیم n  نوع کالا و n  نوع سرویس مختلف ثبت نماییم

 

سندی که در SAP ثبت می گردد علاوه بر سطر آرتیکل (item overview) دارای یک سطح پایین تر نیز می باشد که اطلاعات تکمیلی و ریز سطر(item detail)  های مربوط به آن ثبت  می گردد

در این item detail  می توان n  تا سرویس که در اطلاعات پایه ثبت گردیده است را انتخاب نمود و اطلاعات قیمت های استاندارد قیمت آن نیز با توجه به تعاریف پایه صورت گرفته سر جای خود می نشیند 

تعریف سرویس
تعریف سرویس

به منظور ثبت اطلاعات مربوط به کارکرد سرویس همانند فرمی که در سیستم تولید اجرا شده است نیز کار برگ تعریف می گردد و برای هر سرویس می توان n  تا کارکرد ثبت نمود و سند حسابداری آن در قالب یک سند حسابداری ثبت می گردد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *